4 Social Media Trends die je in 2016 zeker moet volgen

We weten nu ondertussen dat we niet meer zonder Social Media kunnen. 2016 wordt een belangrijk jaar waarbij IN-THE-MOMENT updates zullen domineren.  Nu zul je denken: Social Media is toch al altijd in-the-moment geweest? Klopt, maar bepaalde content zal dat meer zijn dan andere. Neem nu Periscope,  dit laat gebruikers toe om live video of een gebeurtenis  te broadcasten/streamen.  Net als Instagram en Snapchat, beide zijn trouwens alsmaar populairder aan het worden bij jongeren. Daar heeft het gebruik van mobiele applicaties zeker mee te maken.  Als de trend van live streaming zich doorzet dan zullen veel bedrijven hun Social Media Strategie moeten herbekijken. Op voorhand content inplannen zal niet meer van doen zijn. UPDATE (29/01/2016) Facebook heeft via nieuwsbericht laten weten dat ze Live video in de komende weken zullen uitrollen naar de rest van de wereld. Live video's zul je kunnen delen via uw persoonlijke pagina maar ook Verified pages kunnen gebruik maken van deze leuke tool.  

WEBCARE. Wist je dat 70% van de Twitter gebruikers reactie van een bedrijf of organisatie verwacht als ze die via het platform hebben gecontacteerd? 53% verwacht dat antwoord binnen een uur en als het over een klacht gaat stijgt dat cijfer naar 73%.  Tijd om als bedrijf eens na te denken hoe je via Social Media uw klantenservice kunt gaan uitbreiden.  Je wil echt niet opgemerkt worden door Klantenservice.nl.  ;-)

PUBLICATIE TOOLS:  Via Linkedin kun je al een tijdje bijdrages plaatsen. Maar ook Facebook heeft de mogelijkheid om een lang artikel of blogpost te publiceren.  Zo kun je een artikel in zijn volledige lengte posten zonder een link naar een externe bron te moeten toevoegen. Dit kan handig zijn voor KMO's die enkel via Facebook werken en geen gebruik maken van een externe website waar een blog aan is gekoppeld. 

Notitie Facebook
 

SOCIAL MEDIA ADVERTISING:  Iedereen kent Google Adwords en daar haalt Google ook het grootste deel van hun inkomsten uit. Facebook is die visie al eventjes aan het volgen met zijn eigen advertentie platform.  Zowel Google als Facebook advertenties hebben elk hun pro en con's.  Als je directe verkoop wil genereren moet je zeker Adwords bekijken, is uw doelstelling naamsbekendheid en lead generatie dan schakel je het best Facebook ads in.  Een ander verschil is dat je bij Google adwords kunt gaan spelen met zoekwoorden.  Ideaal als je online snel wil gevonden worden. Facebook target dan eerder op doelgroepen. Het is dan ook belangrijk dat je die goed definieert wanneer je een advertentie campagne opmaakt.  Waar je zeker rekening mee moet houden is budget. Een Adwords campagne zal je een derde meer kosten dan een Facebook advertentie campagne.  Note: Het weerklinkt in de wandelgangen dat Pinterest binnenkort ook zal inzetten op Video Advertising. Dit werd evenwel nog niet officieel bevestigd..... 

 Bron: http://blog.crazyegg.com/

Bron: http://blog.crazyegg.com/

 

Organisch verkeer blijft heel belangrijk maar zal alsmaar moeilijker worden.  Feit dat kopers al lang op voorhand zelf onderzoek hebben uitgevoerd voor ze contact opnemen met de leverancier is niets nieuws.  74% van de kopers heeft al  voor de helft online onderzoek uitgevoerd voor ze offline kopen. Het onderzoek begint meestal met een eenvoudige Google zoekopdracht.  Zorg dus dat alle SEO, zowel van uw website als van uw Social Media kanalen goed zit. 

Welke andere trends denk jij dat we kunnen verwachten in 2016? Laat het ons weten in de comments hieronder.   

Wil je meer weten over content marketing of over hoe je Facebook op een goeie manier voor uw bedrijf kunt inzetten? Ik vertel je er graag meer over. Kom gerust langs voor een koffie

Social Media wordt in 2016 voor mijn bedrijf: *