LinkedIn kiest een andere stijl.

De sociale netwerksite, die in 2003 werd opgericht, is ondertussen uitgegroeid tot de standaard voor professionals, zowel zelfstandigen als mensen in dienstverband. 

Hier bouw je een professioneel netwerk uit waarmee je informatie uitwisselt en jouw expertise verder uitbreidt door gespecialiseerde bedrijven of personen te volgen.

Veel bedrijven gebruiken LinkedIn dan ook voor het aantrekken van nieuw talent. 

Maar LinkedIn is natuurlijk veel meer dan alleen maar een site voor werkzoekenden en recruiters.

Op LinkedIn vind je als bedrijf ook heel wat potentiële klanten of toekomstige opdrachtgevers. Een succesvolle bedrijfspagina levert heel wat mogelijke nieuwe klanten op.

Vooraleer we de aangekondigde veranderingen onder de loep nemen overloop ik vlug nog even wat tips om je bedrijfspagina succesvol te maken.

•    Om een bedrijfspagina te maken heb je een persoonlijke pagina nodig. Ook bij de nieuwe LinkedIn verandert dit niet.
•    Personaliseer je nieuwe bedrijfspagina met een goede en degelijke beschrijving van je bedrijf.  Vergeet je logo niet en plaats ook een herkenbare banner. 
•    Zorg dat alle gegevens netjes ingevuld zijn zodat je profiel volledig is.
•    Plaats regelmatig updates en bepaal hiervoor afzonderlijke  doelgroepen.
•    Maak gebruik van de mogelijkheid om statistieken te bekijken van je updates. Zo weet je exact wat het bereik is, hoeveel ze gedeeld en geliket werden en wat het engagementpercentage is.
•    Nog een mogelijkheid die je op je persoonlijke pagina niet hebt is adverteren. Investeer regelmatig in doelgerichte advertenties om nieuwe klanten te bereiken.

Voilà, nu deze korte opfrissing achter de rug is, kunnen we onze aandacht richten op de aankomende veranderingen.

Vooreerst wordt de layout van het platform aangepakt. De menubalk wordt strakker en overzichtelijker gemaakt. Om je instellingen aan te passen gebruik je het tandwieltje aan de rechterkant van de pagina. Heel wat handiger dan de weggestopte functies achter je profielfoto. 

Onder je omslagfoto vind je centraal je profielfoto met daaronder je gegevens en samenvatting. Nieuw is de knop waarmee je iemand kunt volgen, zonder dat je geconnecteerd bent.

LinkedIn beschikt voortaan ook over een handige zoekfunctie, waarmee je gericht updates kan terugvinden, en een eigen chatfunctie, die je opent met de ‘message’ knop onder je profielfoto.

Ook de bedrijfspagina’s krijgen dezelfde strakke layout en worden voorzien van extra functies onder andere voor het bekijken van statistieken.

De netwerksite zal deze aanpassingen gefaseerd doorvoeren. Niet iedereen krijgt dus op hetzelfde moment de nieuwe ‘look’ te zien.

Wil je graag wat meer uitleg over of hulp bij de nieuwe mogelijkheden van LinkedIn? Neem gerust vrijblijvend contact op om na te gaan wat wij voor je kunnen doen.