Een Facebookbericht opstellen in meerdere talen

Update in meerdere talen

Tot voor kort kon je uw berichten via Facebook enkel via doelgroepbepaling instellen. Een beetje omslachtig en een pak mensen zagen via die doelgroepbepaling uw updates ook niet voorbij komen. 

Het zit zo: Als je berichten post via doelgroepbepaling, dus enkel zichtbaar voor bv. Nederlandstaligen dan kunnen de mensen die hun Facebook taalinstelling op Engels hebben ingesteld uw update niet zien.  Zo mis je natuurlijk een pak kansen. 

Daarom is het zo fijn dat Facebook recent de meerdere taal optie heeft toegevoegd. 
Je kan de mogelijkheid zien als je een nieuw bericht opstelt.

Bericht in andere taal Facebook

Zie je deze optie nog niet staan?  Geen probleem. Je hoeft enkel een wijziging door te voeren bij uw instellingen. Klik rechtsboven bij uw "instellingen" en dan zie je bij het tabblad "algemeen"  “Berichten plaatsen in meerdere talen” staan.

Hoe kun je een bericht in meerdere talen op Facebook plaatsen? De Instellingen.

Bericht op facebook plaatsen in meerdere talen

Eens ingesteld kun je nu kiezen in welke taal je uw bericht opmaakt. Standaard staat de taal ingesteld in het Engels maar je kunt kiezen uit verschillende talen. 

Hoe werkt het precies? 

  • Je stelt je bericht op zoals je anders zou doen maar kiest eerst je taal - Nederlands - je plaatst de tekst
Taal Facebook
  • Daaronder kies je door op de + te klikken de andere opties
Taal Facebook

Hoe ziet jouw bezoeker het bericht op zijn tijdslijn?

Jouw volger ziet het bericht nu in de taal zoals haar of zijn Facebookprofiel is ingesteld. Heb je deze op Nederlands staan, dan zie je de update in het Nederlands. Heb je je instellingen op Engels staan, dan zie je de update als in het Engels, etc.  Uw bezoeker ziet dus enkel het bericht in taal van voorkeur zoals vooraf ingesteld.

taal 5.JPG

Als paginabeheerder kun je wel nog switchen tussen de verschillende talen. Handig als je nadien nog eens wil controleren op spellingfouten. :-)

Wat vind jij nu zelf van deze optie? Laat het gerust weten in de comments hieronder. 


KMO’s hebben meestal de vraag hoe ze het best starten met online conversatie. Door te investeren in kennis zijn ze al op de goeie weg om de kracht van dit fantastische medium te gebruiken en de naamsbekendheid van het bedrijf te verhogen. Contacteer ons als je hiermee geholpen wil worden.