Zelf een Twitter Button maken voor je website. Hoe doe je dat?

Enkele maanden geleden veranderde het oude 'flat' design van Twitter naar het nieuwe 3D design. Met deze wijziging kwamen ook enkele nieuwigheden mee waaronder enkele nieuwe functies voor de knoppen. Ik bespreek even kort de verschillende knoppen en hun functies. 

De verschillende knoppen en hun functie

Door middel van knoppen laat Twitter de bezoekers van je website acties ondernemen die verband houden met jouw artikel/website/Twitter. Via about.twtter.com/resources/buttons kan je zelf de verschillende buttons heel makkelijk zelf aanmaken. 

We onderscheiden enkele soorten: 

A. Sharebutton

De meest gebruikte is de sharebutton. Op bovenstaande screenshot zie je dat er heel wat informatie zit wanneer je de sharebutton aanklikt. 

1. URL Delen

Hier kun je aangeven of de url in de tweet de url van de pagina moet bevatten, of een specifieke pagina-url

2. Tekst tweeten

Verder kan je aangeven of de titel van de pagina moet gebruikt worden, of een specifieke tekst. Je kan deze zelf opstellen

3. Via

Daarna geef je aan via welk account de pagina gevonden kan worden. Dat is meestal het account dat hoort bij de pagina. Ook dit kan je zelf invullen.

4. Aanbevelen

Hier kun je aangeven wie in de tweet een mention (vermeldingà krijgt. De auteur van het artikel is een goed voorbeeld

5. Hashtag

Geef hier een relevante hashtag op die je erin wilt verwerken. Hashtags gaan vaak over de inhoud van de tweet. Bv: Tweet over wereldkampioenschap voetbal, hashtag: #wkvoetbal

B. Followbutton

De Followbutton ofwel volgknop maken is zeer makkelijk. Je hoeft enkel in te vullen welk account gevolgd wordt als je op de knop zal klikken.

C. Hashtagtweet

Deze knop zorgt ervoor dat he automatisch een hashtag laat tweeten door de bezoekers van je website.

1. Hashtag

Hier vul je de hashtag in die je wil tweeten.

2. Tweet text

Verder kan je ook een extra, eigen tekst invoeren. 

3. Recommend

In dit veld kan je tot maximaal 2 accounts opgeven die ook in de tweet zullen vermeld worden.

4. URL

Indien je een call to action wilt, kan je hier de url opgeven die erbij moet gezet worden. Daarna kan je kiezen voor de normale setting voor grootte en retargetting. 

D. Mentiontweet

De laatste button is een mentionbutton. De tweet die je hierdoor maakt zal du één of meerdere profielen/personen gaan vermelden.

KMO’s hebben vaak de vraag hoe ze het best starten met online conversatie en sociale media. Door te investeren in kennis ben je al op de goeie weg om de kracht van dit fantastische medium te gebruiken en de naamsbekendheid van je bedrijf te verhogen. Neem contact op als je hierover graag meer informatie wil.