Ken je Whatsapp al?

Voor één keer geen typisch sociale media kanaal in de aanbieding maar een mobiele berichtenapp. Eentje die razend populair is bij de huidige twintigers en dertigers nog wel.

Met deze app kun je berichten sturen die veel langer zijn dan gewone sms’jes, groepen aanmaken en onbeperkt afbeeldingen video’s en geluidsopnamen meesturen. En dat allemaal gratis via de internetverbinding van je telefoon.

Dat verklaart natuurlijk het grote succes van deze krachtige telefoonapplicatie die al door bijna één miljard mensen werd gedownload.  Maar wat ben ik daar als ondernemer nu mee, hoor ik je denken. Wel, voor de ondernemer die zich richt op jong volwassenen en/of hippe dertigers kan Whatsapp onverwachte zakelijke voordelen bieden.

Laten we eerst eens op een rijtje zetten wat Whatsapp nu precies allemaal kan.

Zoals gezegd verstuur je met de app:

  • lange berichten
  • video’s
  • geluidsopnames
  • en sinds kort ook spraakopnames

Je deelt :

  • contactgegevens
  • locaties

Daarnaast heb je de mogelijkheid om

  • groepsgesprekken te starten
  • naar al je contactpersonen in een keer een bericht te sturen.

Ja dat is heel leuk allemaal, maar de ondernemer in jou vraagt zich nog altijd af ‘Wat doe ik daar dan mee in mijn bedrijf?’

Nu, de mogelijkheid om beeldmateriaal mee te sturen, maakt de app uitermate geschikt om als ‘klantendienst’ te gebruiken. Wie het even niet meer uitgelegd krijgt, stuurt gewoon een foto of filmpje mee met zijn vraag.

Dat maakt het voor jou als geëngageerd bedrijf veel duidelijker dan een telefoongesprek. En omgekeerd werkt ook natuurlijk. Jij deelt je praktische handleiding of stap voor stap video met je klanten.

De optie om naar verschillende personen tegelijk een bericht te sturen, is handig om een leuke aanbieding of een nieuw product in de kijker te zetten bij je klanten.

Net als bij een nieuwsbrief vraag je aan je klanten of ze zich willen inschrijven op je Whatsapp-berichtendienst.  De nieuwe end-to-end beveiliging zorgt ervoor dat alleen diegene voor wie het bericht bestemd is, het ook kan lezen.  Dat maakt Whatsapp extra veilig om in te zetten binnen je bedrijf.

Wij van Social Lemon geven alvast het goede voorbeeld.

 

En zoals gewoonlijk kun je met vragen hierover bij ons terecht voor meer info


KMO’s hebben meestal de vraag hoe ze het best starten met online conversatie en sociale media. Door te investeren in kennis ben je al op de goeie weg om de kracht van dit fantastische medium te gebruiken en de naamsbekendheid van je bedrijf te verhogen. Neem contact op als je hierover graag meer informatie wil.