Facebook Collection: "Collect stories, not things" als advertentiemotto

Nieuwe advertentiemogelijkheden op Facebook? Die hebben wij bij SocialLemon meteen gespot. Ontdek Facebook ‘Collection’: het nieuwe mobiel advertentieformaat, ideaal voor e-commerce. 

Selling through storytelling

Facebook Ad Collection geeft de mogelijkheid een verhaal achter je producten te vertellen. Een video, slideshow of afbeelding combineer je met een collectie productfoto’s. Wie dit ten volle gebruikt, toont een video die je bedrijf een identiteit geeft.  Hé, beschreven de sociale media trends van 2017 niet net video als dé manier voor meer en beter bereik? :-)

Jawel, zelfs wij gaven al tips om dit te doen.

Ook de afbeeldingen die onder je video verschijnen kunnen mee je verhaal vertellen. Je kiest die productafbeeldingen door het maken van een productcatalogus. Facebook biedt daarin mogelijkheden om nog meer je verhaal bij te sturen. Zo kun je de productcatalogus indelen in product sets: volgens seizoen, volgens collectie, volgens sekse…

Heb jij een goed verhaal te vertellen? Dan is dit de ideale advertentiemogelijkheid!

 Een voorbeeld van een Collection-advertentie door Facebook.

Een voorbeeld van een Collection-advertentie door Facebook.

Load Fast, Buy Faster

Met een carrouselindeling of canvas kon je op Facebook al langer een productafbeelding met doorklik link naar je website laten zien. Het verlaten van de Facebook-app kon echter net te lang duren om de potentiële klant te doen wachten. Zelf al eens een link toch niet bekeken omdat het laden te lang duurde?

Facebook Collection lost dit op: binnen de app kunnen tot wel 50 productfoto’s per advertentie getoond worden. Onder de video worden 5 productafbeeldingen getoond. Wie op de advertentie klikt, krijgt alle resterende te zien. De klant kijkt in alle rust en kan daarna overtuigd doorklikken naar je website (de juiste link per product!). Een overtuigde klant, die wacht net lang genoeg.

For Dummies?

Een dummie in Facebook advertising schoolt zichzelf beter eerst wat bij. Zeker het aanmaken van de productcatalogus is een uitdaging en erg tijdrovend. Van alle producten moet een hele reeks gegevens (naam, prijs, beschrijving, merk nummer…) ingevoerd worden, gekoppeld aan je website en foto’s natuurlijk in het perfecte formaat. En dan ben je nog niet aan de advertentie zelf begonnen.

Onbegonnen werk? Bij SocialLemon geen dummies, wij helpen je graag!

OPGELET! Deze advertentiemogelijkheid wordt sinds 31 maart uitgerold en is dus nog niet overal beschikbaar.



KMO’s hebben vaak de vraag hoe ze het best starten met online conversatie en sociale media. Door te investeren in kennis ben je al op de goeie weg om de kracht van dit fantastische medium te gebruiken en de naamsbekendheid van je bedrijf te verhogen. Neem contact op als wij jou kunnen verder helpen