DO or DON'T: Content van anderen delen op je eigen pagina

Je bent op zoek naar extra content om te plaatsen op je pagina? Is het dan een goed idee om content van anderen te delen? Misschien kom je wel vaak interessante artikels tegen, maar heb je geen tijd om zelf iets te schrijven. Goed nieuws: het delen van dit soort content kan!

Met het delen van artikels kan je tonen dat je expertise hebt en trends en nieuwtjes in je sector nauw opvolgt. Het toont niet alleen dat je up-to-date bent, het maakt je ook up-to-date. Content delen van anderen is dus een goed idee, maar dan moet je het wel op de juiste manier doen. Wij helpen je met de dos-and-don’ts van content sharing:

DO:

  • De kern van het artikel samenvatten in het bericht dat je opstelt: Je toont zo dat je ook weet wat je deelt. Kies in deze kleine samenvatting de inhoud die het meest met je bedrijf en zijn diensten linkt.

  • Je eigen mening (kort) geven over het artikel en die van anderen vragen: Zeker over echte nieuwigheden kan dit een interessante discussie opleveren. Breek een artikel echter nooit helemaal af. Ben je echt niet akkoord met een artikel, dan deel je het beter niet.
  • Een afbeelding toevoegen met het juiste formaat: Wanneer je de link kopieert kan je makkelijk een nieuwe afbeelding uploaden. Het juiste formaat voor Facebook is 1200 px x 628 px.
 Klik op + om een juiste afbeelding toe te voegen.

Klik op + om een juiste afbeelding toe te voegen.

  • Een vaste hashtag of afbeelding bij je bericht kiezen: Zo weten je volgers dat je hier echt mee bezig bent en dat ze dus bij jou terecht kunnen om nieuws te volgen. Het bericht zelf krijgt zo ook een herkenbaarheid en springt meteen in het oog. Bij Social Lemon zouden we kunnen kiezen voor #Socialnews, #Facebookfact, #Socialstory...

DON'T:

  • Zomaar op de knop 'delen' drukken: Maak altijd een nieuw bericht aan. Wanneer je zomaar een bericht deelt zonder meer, komt dat erg lui over (en toegegeven, is het ook). Facebook geeft deze posts ook minder bereik. Maak dus altijd een nieuw bericht aan en voeg er iets aan toe (zie DO's).
  • Een 'oud' artikel delen: Delen is enkel interessant wanneer het echt om nieuws gaat. Zie je een artikel een week later? Jammer, dan zal dit nieuws niet meer voor jou om te delen zijn.
  • Delen zonder lezen: Laat je niet vangen door artikels waarvan de titel interessant lijkt. Wie weet staat het artikel zelf vol fouten of is het een puur reclame-artikel. Of schrijf je op basis van de inleiding je eigen mening bij je bericht, maar blijkt dit niet te kloppen wanneer je de rest van het artikel zou lezen.

Klaar om content sharing te starten? Dan zetten we je graag nog verder op weg met een tip om je content te verzamelen. Heel handig is om je in te schrijven op relevante nieuwsbrieven van experts in je sector (eventueel kun je hiervoor een extra e-mailadres aanmaken dat je enkel hiervoor gebruikt). Kies een vast moment op de dag waarop je deze nieuwsbrieven bekijkt. Zo blijf je op de hoogte en kan je als eerste het nieuws delen (maar blijf rekening houden met de ‘don’ts’).

Hetzelfde kan je doen met relevante Facebook-pagina’s. Je kan die liken met je eigen pagina en daarna je tijdlijn bekijken als je pagina. Zo meteen ook een mooi overzicht van nieuwtjes. Bovendien link je zo je eigen pagina aan belangrijke pagina’s in je sector, wat een juister bereik oplevert. Facebook weet dan namelijk steeds beter welke interesses je pagina behandelt en toont zo je berichten steeds meer aan de juiste personen.

 Hopelijk ook zo tevreden met je resultaat ;-)

Hopelijk ook zo tevreden met je resultaat ;-)

Veel succes met het worden van de expert in je sector! Toch nog een vraag? Neem contact op als wij jou kunnen verder helpen

▶▶ ONTDEK ONS AANBOD OPLEIDINGEN EN WORKSHOPS ◀◀