Wat zijn Facebook kaders en hoe kan ik ze voor mijn bedrijf inzetten?

Een post om in te kaderen

Iedereen kwam, misschien zelfs zonder het te beseffen, ongetwijfeld al in contact met the new thing on facebook : kaders !
Surfend op de populaire golven van de Snapchat filters, biedt Facebook nu ook de mogelijkheid om je fotos en stories op te fleuren met gepersonaliseerde filters. Unieke en toch herkenbare content creëren in een handomdraai.

Facebook Kaders voor je onderneming ?

Foto’s opvrolijken met hippe designs is natuurlijk leuk, maar wat heb je en meer bepaald je onderneming eraan ? Kan deze nieuwe en dynamische functie een meerwaarde bieden voor je activiteiten ? Het antwoord hierop is volmondig JA.

Facebook kaders kunnen worden ontworpen naar je eigen smaak, zodat je probleemloos dit kunt gaan integreren in je branding-programma.Je logo, je imago, je beeld of je boodschap wordt het wereldwijde web ingestuurd via je eigen foto’s. Meer nog, de kaders die je hebt ontworpen kunnen probleemloos door klanten, medewerkers, vrienden en familie tot zelfs volslagen onbekenden worden gedeeld om je boodschap een enorme visibiliteit te geven.

Bezint eer ge begint !

De sterkste kant van Facebook kaders is meteen ook de zwakste schakel. Een slecht of amateuristisch uitgevoerd design zal iedere meerwaarde van je campagne kelderen. Laat je ontwerpen dan ook grondig evalueren alvorens je ze het wereldwijde web instuurt of schakel een professioneel bureau in. Better safe than sorry.

Aan de slag

Facebook kaders werd bewust laagdrempelig gehouden teneinde een zo breed mogelijk publiek te kunnen aanspreken. Men hoeft heus geen IT-wonderkind te zijn om zelf een design de wereld in te sturen.

1)    Ontwerp je eigen design
Maak gebruik van Adobe Photoshop of Illustrator (of een ander grafisch programma) om je idee te gaan visualiseren en om te zetten in een grafisch bestand. Het finale bestand dient als een .PNG bestand te worden bewaard.

2)    Surf naar de Camera Effects Page van facebook en open de Frame Studio.
Je kan nu je eigen ontwerp gaan opladen en met de eenvoudige resizer kun je je design nog een laatste keer gaan aanpassen.

3)    Koppel je frame aan je gewenste profiel, persoonlijk of een pagina en stel indien gewenst een geo-target in. Standaard krijgt iedere facebook gebruiker toegang tot je eigen frame, maar met de optionele geo-target kun je je gaan toespitsen op bepaalde zones en regio's.

4)    In de laatste stap kun je zoekwoorden opgeven, waarmee Facebook-gebruikers kunnen zoeken naar je frame en kun je ook een tijdslimiet gaan instellen. Of je frame blijft permanent actief of hij gaat online en offline op bepaalde tijdstippen. Een absolute meerwaarde voor wie tijdelijke campagnes wil gaan gebruiken.

5)    Na een laatste controle kun je je ontwerp laten keuren door Facebook en na de goedkeuring kun je ermee aan de slag. Facebook verwerkt ieder onderwerp zo snel mogelijk maar hou rekening dat hier toch een 3-tal werkdagen over kan gaan. 

By the power of the Frame !

Facebook heeft je frame / kader goedgekeurd en het is beschikbaar voor gebruik ? Maak het dan meteen wereldkundig. In de facebook-app klik je op het camera-icoontje en onderaan krijg je een toverstaf te zien. Druk op de toverstaf en een selectie kaders komt tevoorschijn. Foto trekken, opslaan en klaar !

Op een gerichte, selectieve en vooral erg hippe manier kunnen potentiële klanten kennis maken met je merk of dienst. Een sterke kaart waarmee Facebook zich nog duidelijker wenst te profileren als een marketingtool voor de professionele markt.

Laat deze nieuwe evolutie niet aan je neus voorbij gaan en contacteer ons. We stellen graag een efficiënt programma op zodat het resultaat zonder twijfel ingekaderd gaat worden.