Facebook telt vanaf heden voortaan alleen effectieve weergaves van berichten voor het berekenen van het organische bereik van pagina’s

Facebook zei initieel dat ze zouden overschakelen naar het tellen van bekeken weergaves vanaf november 2016. Maar dit realiseren duurde iets langer dan verwacht.

Paginabeheerders hebben naast de wijziging van het algoritme nog andere redenen om te verwachten dat het organische bereik van hun paginaberichten zal afnemen. 

Vanaf heden zal Facebook enkel het organische bereik tellen wanneer een paginapost echt verschijnt op het scherm van een persoon. Deze nieuwe methode sluit netjes aan bij de manier hoe Facebook haar bereik meet voor advertenties.

Omdat dit strikter zal worden opgevolgd zal jouw pagina een lager bereik halen dan vroeger.

Eerder had Facebook aangegeven dat ze zich al in november 2016 zouden beperken tot het puur organisch bereik van bekeken posts. Een jaar later gaf het bedrijf toe dat het langer had geduurd dan verwacht om het nieuwe meetsysteem in te voeren. Vervolgens gaf Facebook aan dit begin 2018 effectief te realiseren. Nu zijn we eindelijk zover.  

Om paginabeheerders te laten wennen aan het nieuwe meetsysteem en om de prestaties te kunnen evalueren van de nieuwe posts tov de oude zal Facebook bij aanvang 2 versies weergeven van het bereik. De ene met de oude methodiek en één met de nieuwe bekeken methodiek. Tenslotte zal Facebook overschakelen naar enkel de nieuwe methode .

Nog dit:

Het zal er anders uit gaan zien. Facebook is ook de mobiele versie van hun insights voor pagina’s aan het herwerken.

overview.jpg

De bijgewerkte tool voor pagina-insights wordt wereldwijd geïmplementeerd en geeft de voorkeur aan de meest populaire metingen bovenaan het scherm. Zo krijg je sneller toegang tot die informatie. Die metingen omvatten het aantal likes, bereik en betrokkenheid voor de pagina; recente berichtprestaties; en informatie over de nieuwere doelgroep van de pagina, zoals een demografisch overzicht van de recent toegevoegde volgers.

Wordt vervolgd...

Bron : https://marketingland.com/facebook-to-begin-counting-viewable-impressions-pages-organic-reach-next-week-233976