Menu Sluiten

Meer verkoop via inbound marketing

Misschien ben je nog niet helemaal bekend met leadgeneratie en vraag je je af hoe we via inbound marketing jouw bedrijf verder kunnen helpen.

WAT IS INBOUND MARKETING?

Lead generatie via inbound marketing werkt ongeveer als volgt:

  1. Iemand heeft een probleem of is op zoek naar een dienst of producten en voert een zoekterm in via Google Search.

  2. Omdat de SEO van jouw website goed geregeld is en je regelmatig nieuwe artikels online plaatst verschijnt jouw bedrijf bovenaan in de zoekresultaten.

  3. De potentiele klant klikt op de link van de website en komt bij een van je blogposts / webpagina’s terecht.

  4. De bezoeker leest het artikel/blog en raakt geïnteresseerd in wat je te bieden hebt.

  5. Omdat er nog tal van andere interessante content op jouw website te vinden is komt de bezoeker regelmatig terug en leest hij jouw andere content. Ondertussen leert hij je bedrijf beter kennen.

  6. Uiteindelijk raakt hij getriggerd en download hij een van je e-books, hiervoor vult hij zijn naam en e-mailadres in, de potentiële klant wordt een lead.

  7. In de periode daarop ontvangt de lead via mailing (semi automatische) aanvullende informatie over het onderwerp waarin hij interesse toonde.

  8. De potentiële klant komt in een koopfase en neemt contact op voor een afspraak.

Deze klantenreis ( customer journey ) kan ook korter zijn:

  1. Iemand heeft een probleem of is op zoek naar een dienst of producten en voert een zoekterm in via Google Search.

  2. Doordat jouw bedrijf adverteert via Google Ads verschijnt jouw webpagina als eerste in de zoekresulaten

  3. De persoon is echt dringend op zoek naar jouw dienst of product en klikt op de link

  4. Hij komt op de pagina voor offerte aanvraag terecht en vult het formulier in.

In het bovenstaande voorbeeld werd de klantenreis via Google voorgesteld maar dit kan evengoed via een Facebook add of Instagram add gebeuren.

Een leadgeneratie traject via inbound marketing hoeft ook niet duur te zijn. Er kan op elk moment bijgestuurd en bijgebouwd worden. Inbound marketing is er voor ieders budget! Belangrijk is dat je interesse wekt bij potentiële klanten en dit kan op verschillende manieren gebeuren.

Om een customer journey tot een goed einde te brengen moet goed over de doelstellingen nagedacht worden.

In contact staan met je klanten, converseren, meningen delen, inspiratie opdoen, feedback krijgen, maar vooral vertrouwen en betrokkenheid met jouw merk, product of bedrijf creëren.  Dat is inbound marketing

SOCIALE MEDIA MARKETING

Ben je al aanwezig op Facebook? Linkedin? Instagram? Stuur je mailing uit? Wordt er regelmatig nieuwe artikels of projecten op jouw site geplaatst?

Stel jezelf volgende vragen:  Wie is mijn doelgroep?  Waar kan ik mijn klanten vinden? Hoe vinden ze mij? Wat wordt er online over mijn bedrijf gezegd? 

Blijven de meeste van deze vragen onbeantwoord? Dan is het nu tijd voor een andere aanpak.

Via digitale en sociale media marketing komen we op een relatief makkelijke en ‘goedkope’ manier  in contact met potentiële klanten en wat nog beter is, je houdt bestaande klanten betrokken en stelt hen aan als ambassadeur van je bedrijf.

Dit kan op verschillende manieren.  Eén daarvan is ‘storytelling’, het verhaal dat je online wilt gaan vertellen.  Welke boodschap wil je verkondigen?  Is deze relevant en interessant genoeg om jouw volgers te prikkelen?  Via een digitale strategie bepaal je zelf jouw doelstellingen. 

Ben je overtuigd maar weet je niet hoe eraan te beginnen?  Heb je andere vragen?  
We helpen je heel graag verder.