Koning TV vs. Keizer Internet

Even standaard bij een jaarwisseling als een abdij bij het betere bier, zijn de voorspellingen van de trends online. Het is vaak even zoeken om het bos doorheen de bomen te zien en elk jaar opnieuw komt de wereld wel ergens tot zijn einde, maar soms heb je ook enkele sterke en gefundeerde voorspellingen die de aandacht trekken.

Een nachtmerrie wordt bittere realiteit.

2019 lijkt, toch volgens analyses van Zenith Media, het jaar te gaan worden waar de grootste nachtmerrie van de traditionele media zich zal gaan manifesteren. Analisten hebben uitgerekend dat, wereldwijd, mensen in 2019 ongeveer 170.3 minuten per dag zullen spenderen met TV kijken. Diezelfde analisten hebben eveneens berekend dat mensen, in 2019, dagelijks 170.6 minuten online zullen vertoeven. Voor het eerst, in de geschiedenis van de traditionele televisie, gaan mensen meer ONLINE dan OFFLINE gaan kijken.

Een echte verrassing is het niet echt meer te noemen. De prijzen van zowel smartphones als mobiele abonnementen zijn in vrije val, waardoor het voor veel mensen vaak goedkoper wordt om online te streamen, dan echt TV te kijken. Daarnaast is er ook de explosie van VOD diensten, zoals Netflix en video platformen zoals Youtube, die alsmaar populairder worden. De generatie die volgt begrijpt niet meer hoe men überhaupt moet kijken naar een zender, waar men niet eens kan kiezen wat men wanneer gaat zien.

Enkel de Verenigde Staten hinken achter.

Enkel in de Verenigde Staten blijft TV, met een piepkleine voorsprong, nog tot zeker 2020 de marktleider, maar voor de rest van de wereld is het duidelijk. Mensen willen enkel nog content die ze zelf kunnen kiezen, waar en wanneer ze willen.

Deze aardbeving in mediawereld is ook voelbaar voor adverteerders. Het opstellen van marketingplannen en het toekennen van budgetten moet herbekeken worden. Een standaard campagne moet opgesplitst in verschillende, kleinere reeksen die doelgerichter moeten afgevuurd worden.

En jullie? Zijn jullie reeds aangepast naar de toekomst of houden jullie vast aan de traditionele vorm van communiceren? Vaak volstaat het om even rond de tafel te gaan zitten, zodat planning en budget efficiënter kunnen worden aangewend.
Contacteer ons voor een vrijblijvende brainstormsessie en voor je het weet surf je volop mee op de 2019-golven van succes.