7 troeven van Instagram die je vandaag kan inzetten

7 troeven van Instagram (1).png

Met 800 miljoen maandelijkse gebruikers en 70 miljoen foto’s dagelijks geüpload, is het duidelijk: Instagram groeit.

1. Instagram Stories biedt kansen!

Instagram Story claimt twee manieren om het publiek bereiken. Je kan kiezen om zelf een marketingcampagne op te zetten en de content zelf te maken en te plaatsen wanneer je dit wil. Je kan ook een advertentiecampagne opzetten. Deze wordt dan gesponsord weergegeven tussen de verhalen van de accounts. 

Daarnaast is Instagram Stories ook enorm leuk om niet gesponsorde content te leveren. Neem je groep volgers mee in het dagelijkse proces. Gebruikers vinden het heel interessant om mee te kijken in het bedrijf of op kantoor. Stories zijn een vorm van 'ephemeral marketing'. Meer weten over hoe je aan de slag gaat met Instagram Stories? Je ontdekt heel wat tips in dit artikel.

2. Livestream brengt je dichtbij.

Door live te gaan heb je direct contact met je volgers. Je kan zien hoeveel mensen je op dat moment bekijken en de interactie aangaan. Gebruik de live functie als je iets wilt aankondigen of als er interessante dingen gebeuren. Je kunt je volgers nieuwsgierig maken door je live momentje aan te kondigen of vooraf aan je volgers vragen om na te denken over vragen die ze willen stellen.

3. Maak kennis met generation Z.

Deze groep, ook wel centennials genoemd, vormt in 2020 40 procent van de consumentenmarkt. Om goede campagnes en ads op te zetten is het dus enorm belangrijk om je te focussen op deze groep. Welke influencers volgen ze, wat zijn de interesses, op welke tijden zijn ze het meest actief en hoe kun je ze bewegen om te liken en reageren? Marketeers plaatsen Generation Z vaak nog in hetzelfde hokje als Generation X; een grote misvatting. In dit artikel leer je Generation Z wat beter kennen.

4. Augmented reality komt eraan.

De komst van augmented reality (AR) is hot in marketingland. Je kan je producten virtueel in de woonkamer van je doelgroep te plaatsen. Na de bekende gezichtsfilters waarmee je via de selfie-cam maskers kan maken, zoals oortjes of kroontjes, komen er nog véél meer nieuwe features aan.

5. Een gepersonaliseerde ervaring door AI.

Een nieuwe ontwikkeling in de digitale wereld is artificial intelligence (AI). In social medialand praten we steeds vaker tegen een chatbot. Ze helpen je bij de klantenservice of geven advies over lifestyle. Op onze blog hadden we het eerder al over de Messenger bots.

Niet alleen op Facebook maar ook op Instagram zal er gebruik gemaakt worden van AI. De app zit in de testfase maar het is handig om ideeën klaar te hebben over hoe jij hier gebruik van kan maken. 

6. Meer en meer native advertising via Instagram.

De beste advertentie is er één die samensmelt met het platform waarop je adverteert, in casu Instagram. Als er geen 'meer bekijken' of 'shoppen' bij stond, zou je denken dat het gewoon foto’s van een Instagramgebruiker zijn. Dit werkt extra goed gezien de gelijkenis van de omgeving. 

7. Vul je content aan met user generated content.

Mooie foto’s worden over het algemeen gemaakt door mensen met passie voor het onderwerp. Je volgers volgen jouw account omdat ze affiniteit hebben met het product of je manier van Instagrammen. Door simpelweg te vragen naar content kun je enorm veel mooie beelden ontvangen met jouw product in de hoofdrol. Leuk idee toch? Wees creatief in je aanpak en gebruik de kansen die instagram je aanreikt.

 

Met deze 7 troeven biedt Instagram jouw bedrijf al heel wat mogelijkheden. Veel succes! Hulp nodig bij je Instagram strategie? Neem gerust contact op!


Heb je een eigen zaak of help je mee met de marketing van jouw organisatie?  Door te investeren in kennis ben je al op de goeie weg om de kracht van sociale media te gebruiken en de naamsbekendheid van je bedrijf te verhogen. Neem contact op als wij jou kunnen verder helpen