Training Facebook Analytics

Zet je Facebook in voor jouw bedrijf maar weet je niet goed of je wel echt goed bezig bent? Of je een stijging in verkoop kan linken aan een bepaalde actie op Facebook? Zoals altijd geldt de regel: Meten is weten! De standaardstatistieken van Facebook, zoals hoeveel mensen je bereikt, zijn interessant maar zeggen ook niet alles.

Facebook Analytics biedt je een veel uitgebreider overzicht van je statistieken zodat je meer gedetailleerde analyses kunt doen. Via Facebook Analytics kan je beter verbanden leggen en weten welke inspanningen echt iets hebben opgeleverd. De tool combineert data uit je Facebookpagina, website, app,…

Heb je een eigen zaak? Dan is deze opleiding zeer interessant om te weten of je inspanningen wel opleveren. Werk je voor de marketingafdeling van een bedrijf? Dan wil je jouw uitgaven kunnen verantwoorden tegenover je baas. In deze opleiding leer je alles over hoe je Facebook Analytics daarvoor kan gebruiken.

Je leert o.a. volgende informatie halen uit Facebook Analytics:

  • Uitgebreide demografische kenmerken om je publiek beter te leren kennen
  • Funnels bouwen: Meet conversies aan de hand van bepaalde acties die klanten ondernemen en ontdek waar problemen zich bevinden binnen de customer journey
  • Retentie: blijven klanten terugkomen?
  • Topklanten: wie brengt er veel tijd door of is het meest geëngageerd op jouw kanalen? Op basis daarvan kan je lookalike audiences maken

Voor wie is deze workshop bedoeld?

Voor marketing, content managers en e-commerce eigenaars die een beter overzicht en analyse willen van hun Facebookpagina samen met de website en online shop. 

Praktisch

  • Notebook nodig  
  • Beheerder zijn van jouw pagina en toegang hebben tot Facebook bedrijfsmanager ( Contacteer ons mocht dit niet duidelijk zijn )
  • Hands-on opleiding  

Locatie: De workshop vindt plaats op volgend adres:

Bedrijvencentrum Kortrijk
Vlamingstraat 4
8560 Wevelgem

Wanneer? Dinsdag 18 december 2018 van 9u tot 12u30 

Trainer van deze opleiding is Isabelle Soete

Kostprijs?  Deelnemen aan de opleiding 'Facebook Analytics' kost € 395 inclusief cursusmateriaal, ontbijt, en exclusief 21% BTW.   Extra : Na de opleiding krijg je gratis toegang tot onze Helpdesk. 

Deze opleiding komt in aanmerking voor KMO-portefeuille.   Schrijf in via KMO portefeuille en recupereer 40% van het inschrijvingsgeld. 

Max aantal deelnemers: 5 

Inschrijven voor de workshop doe je hieronder. Na de inschrijving heb je twee weken bedenktijd, daarna wordt je inschrijving definitief.  Je leest er alles over in onze leveringsvoorwaarden.

Vragen? Aarzel dan niet om ons te contacteren op info@sociallemon.be .
Past deze opleiding niet, maar wil je op de hoogte blijven? Meld je dan hier aan voor onze nieuwsbrief.


Vragen? Aarzel dan niet om ons te contacteren op info@sociallemon.be .
Past deze opleiding niet, maar wil je op de hoogte blijven?
Meld je dan hier aan voor onze nieuwsbrief.