Adverteren via de klassieke media, iedereen heeft er wel ervaring mee. Met online adverteren is het iets anders. Alhoewel deze 'nieuwe' manier van adverteren helemaal in de lift zit, is het voor veel bedrijven nog niet helemaal duidelijk hoe dit nu precies in zijn werk gaat. 

Adverteren via Facebook

Anders dan bij de klassieke advertenties kun je bij het adverteren op sociale media doelgericht te werk gaan.  

Bij bv. de Facebookadvertenties kun je tot in detail bepalen wie er jouw advertentie te zien krijgt. Per regio, leeftijd, taal, interesse, etc... Je krijgt net zoveel mogelijkheden als er keuzevelden zijn bij het invullen van je profiel. Komt daarbij dat je kiest of je wenst te betalen per click of volgens het aantal keer je advertentie wordt gezien. Als je op voorhand al kan inschatten dat je advertentie een hoge conversie (veel clicks) zal halen kan deze laatste interessanter zijn. 

  • Heb je weinig organisch bereik?
  • Moeite om de juiste doelgroep te bereiken?
  • Lukt het je niet om zelf een efficiënte campagne op te zetten?

Was jouw antwoord 3 x ja? Dan is adverteren zeker iets voor jou.  Via Facebook kunnen we voor jou het bereik van jouw berichten op een goeie manier gaan boosten.  Volledig losstaande campagnes opmaken en die specifiek naar één bepaalde doelgroep gericht zijn. 

Geef ons een seintje we helpen je graag verder.

Wil je adverteren via Twitter, dan krijg je de optie om je aantal volgers uit te breiden, kun je een bepaalde Tweet uitlichten of kun je een #hashtag lanceren. Deze zal dan te zien zijn in het lijstje #Trends. Dit kan handig zijn als je extra naamsbekendheid wil genereren.

Heb je openstaande vacatures die je snel ingevuld wil zien, maak dan gebruik van LinkedIn om een advertentie te plaatsen. Via dit professionele online platform kom je in contact met professionals uit de bedrijfswereld. 

Video advertising kan dan weer via You Tube.  Bedrijfsfilmpjes of productvoorstellingen kunnen perfect via dit kanaal in de kijker worden gezet. 

Adverteren via sociale media (SMA) kan vandaag nog en met weinig budget.