Rekruteren via LinkedIn en andere sociale media

De juiste medewerker vinden voor jouw organisatie is niet altijd makkelijk. Sociale media wordt dan vaak gezien als een wondermiddel maar HR afdelingen hebben die niet altijd goed onder de knie.  Hoe zien kandidaten jou ( jouw persoonlijk en professioneel profiel ) en je bedrijf op LinkedIn?  Ook voor rekrutering gaat het “geven en terugkrijgen” principe op: dus welke informatie deel je zelf met de kandidaten en hoe ga je met die kandidaten de conversatie aan om ze uiteindelijk binnen te halen?

Deze praktijk gerichte training laat je toe snel te starten met tips en tricks om de ideale kandidaat aan te trekken vanuit professionele accounts en wervende content. 

PROGRAMMA

  • Overzicht van het sociale media landschap (voor rekruteerders).
    • Sociale media rekruteringstrends ontrafeld
    • Waarom en hoe sociale media inzetten voor ‘rekrutering en employer branding’?
    • Waarom LinkedIn gebruiken voor jouw rekrutering
    • Sociale media rekrutering is een verhaal van Content en Conversatie
  • Content is de sleutel van succesvolle sociale media rekrutering
    • Hoe aan Employer Branding doen en medewerkers aan trekken?
    • Content is de sleutel tot Employer Branding
    • Welke types van content bestaan er?  Waarom gebruiken?
    • Welke Content platformen gebruiken voor rekrutering en Employer Branding?
    • 10 simpele manieren om zelf content te maken
    • Content van derden gebruiken maken jouw verhaal sterker
  • Facebook voor rekrutering
    • Waarom Facebook een goed idee is om te rekruteren
    • Hoe een uitnodigende rekruteringspagina opstellen
    • Hoe Facebook inzetten in jouw rekruteringsproces
    • Hoe vacatures plaatsen op Facebook
  • Twitter voor rekrutering
    • Twitter, een echte meerwaarde voor rekrutering
    • Van passief profiel tot actieve Twitter account voor rekrutering
    • Hoe Twitter inzetten om ideale kandidaten aan te trekken?
  • Maak van jouw medewerkers rekruteringsambassadeurs
    • Gebruik jouw sociale media policy als ambassadeurs programma?
    • Hoe een ambassadeurs programma opstellen voor sociale media?
  • Hoe kan adverteren op Twitter of Facebook je echt verder helpen?
     
  • LinkedIn voor rekrutering
    • Hoe ziet jouw bedrijf er echt uit op LinkedIn?
    • Hoe ziet jouw persoonlijk profiel eruit?
    • Hoe omgaan met kandidaten in jouw netwerk?  Connecteren of niet?
    • Hoe efficiënt kandidaten vinden via LinkedIn? Hoe ga je de conversatie aan?
    • Hoe LinkedIn groepen gebruiken tijdens jouw rekruteringsprocess
    • Hoe LinkedIn gratis gebruiken om efficiënt te rekruteren en mensen naar je toe te trekken
    • Content is de sleutel van succesvolle LinkedIn rekrutering
      • Welke types van content bestaan er?  Waarom gebruiken?
      • Welke Content platformen gebruiken voor rekrutering
      • 10 simpele manieren om zelf content te maken
      • Content van derden gebruiken maken jouw verhaal sterker
    • Betalen of niet? 
      • Een carrière tab toevoegen aan jouw bedrijfspagina?
      • Wat brengt een recruiter lite abonnement je?
      • Hoe zet je job slots in?
    • Hoe creatief met vacatures omgaan om je vacatures te verspreiden
      • Gratis via status updates
      • Adverteren van vacatures
    • Ga van een outbound naar een inbound scenario voor rekrutering
    • Meten is weten – ook voor rekrutering.

Voor wie is deze training bedoeld?

Medewerkers HR en loopbaanprofessionals die zich up-to-date en hands-on willen professionaliseren in job marketingtechnieken.  

Extra:  Voorkennis is vereist! 

Praktisch

Locatie: De workshop vindt plaats op volgend adres:

Bedrijvencentrum Kortrijk
Vlamingstraat 4
8560 Wevelgem

Wanneer?  Donderdag 8 maart van 9u tot 16u30 te Wevelgem

Trainer van deze opleiding is Mic Adam

Kostprijs?  Deelnemen aan de training 'Rekrutering via 'Sociale Media en linkedin' kost € 595 inclusief ontbijt en lunch exclusief 21% BTW.  Extra : Na de opleiding krijg je gratis toegang tot onze Helpdesk. 

Deze opleiding komt in aanmerking voor KMO-portefeuille. Schrijf in via KMO portefeuille en recupereer 40% van het inschrijvingsgeld. Wil hier graag meer info over neem dan contact met ons op via info@sociallemon.be

Max aantal deelnemers: 5 ( de sessie is heel interactief waardoor we beslissen om in kleine groepen te werken )

Inschrijven kan via onze website. Na de inschrijving heb je twee weken bedenktijd, daarna wordt je inschrijving definitief.  Je leest er alles over in onze leveringsvoorwaarden.

Vragen? Aarzel dan niet om ons te contacteren op info@sociallemon.be .