Maak van jouw medewerkers sociale media ambassadeurs

Waarom deze thematiek?

Veel bedrijven zijn vandaag actief op sociale media met bedrijfsprofielen. Daarnaast zien we dat veel van hun medewerkers misschien nog actiever zijn op die sociale media. 

De aanwezigheid van de medewerkers biedt heel wat opportuniteiten om berichten van het bedrijf verder te gaan verspreiden. Wat als de medewerkers de grootste ambassadeurs worden van het bedrijf op sociale media?  Het kan, maar vereist een goed en gestructureerd ambassadeursprogramma.

We noemen dit Employee Advocacy of ambassadeurschap en dat bestaat uit tools, content, motivatoren en bewustmaking.

Echter de sociale media aanwezigheid van uw medewerkers houdt ook gevaren in.  Goede afspraken zijn noodzakelijk en maakt dus een sociale media policy nodig.  Deze policy zet de lijnen uit die niet alleen restrectief zijn maar ook en vooral constructief bijdragen tot het delen van berichten en dus ambassadeurschap!

Wat mag je verwachten tijdens deze training?

Tijdens deze hands-on opleiding ontdek je hoe je medewerkers kunt meekrijgen op sociale media.  Welke platformen zijn er die kunnen meespelen om het ambassadeurschap op te bouwen.  Hoe krijg je mensen zover dat ze meedoen

Gezien het feit dat het over een hands on training gaat, is het belangrijk dat iedereen zijn eigen draagbare pc meebrengt (bij voorkeur geen tablet). Je gaat zelf aan de slag met een test platform

Wat is het resultaat in je dagelijks werkveld?

Na deze workshop kun je een Employee Advocacy programma opzetten en uitrollen in je bedrijf:

  • ·        Je weet hoe te starten
  • ·        Je heb tools om je te begeleiden
  • ·        Je hebt een methodiek om mee te starten
  • ·        Je kent de KPIs om te meten

Programma:

In dit programma gaan we dieper in op:

A.     Het hoe en wat van ambassadeurschap / Employee Advocacy

  • ·        Wat is EA en ambassadeurschap
  • ·        Waarom is het belangrijk
  • ·        Welk stappen moet je doorlopen
  • ·        Wat betekent dit voor je sociale media aanwezigheid

B.     Afspraken met je medewerkers (Social Media Policy)

  • ·        Op welke sociale media is dit van toepassing?
  • ·        Voor wie is deze policy?
  • ·        Waarom een policy opstellen?
  • ·        Wie moet er bij betrokken worden?
  • ·        Wat moet er in staan?
  • ·        Hoe ziet een policy eruit?  Als je al een policy hebt gaan die even onder loep nemen.
  • ·        Hoe zorg je ervoor dat je mensen het bestaan kennen en er zich aan houden

C.      Employee Advocacy (ambassadeurschap)

  • ·        Wat is het? En waarom zou je het op- en inzitten?
  • ·        Welke essentiële stappen moet je nemen? Tools, Content, Attitude…
  • ·        Hoe begin je eraan?
  • ·        Hoe kan dit in een gratis model? Of toch naar betalend model?
  • ·        Welke (betalende) tools bestaan er om dit makkelijker te maken?
  • ·        Wat is de ROI van een dergelijk programma?
  • ·        Praktijk: 10 stappen om uw programma op te stellen

Voor wie?  Marketing en HR professionals en sales 

Praktisch:

Locatie: De opleiding gaat door op volgend adres:

Bedrijvencentrum Kortrijk
Vlamingstraat 4
8560 Wevelgem

Wanneer? Reserveer nu al jouw plaatsje voor een volgende sessie 

Trainer van deze opleiding is Mic Adam

Kostprijs?  Meedoen aan de opleiding kost € 575 ( 345€ mits gebruik KMO portefeuille)  inclusief cursusmateriaal, ontbijt, broodjeslunch en exclusief 21% BTW.  Extra : Na de opleiding krijg je gratis toegang tot onze Helpdesk. Kostprijs?  Deelnemen aan de training Social Selling kost € 595 ( 357 € mits gebruik KMO portefeuille) inclusief ontbijt en lunch exclusief 21% BTW.  Extra : Na de opleiding krijg je gratis toegang tot onze Helpdesk.  

Deze opleiding komt in aanmerking voor KMO-portefeuille. Schrijf in via KMO portefeuille en recupereer 40% van het inschrijvingsgeld. 

Max aantal deelnemers: 10 

Inschrijven kan via onze website. Na de inschrijving heb je twee weken bedenktijd, daarna wordt je inschrijving definitief.  Je leest er alles over in onze leveringsvoorwaarden.


Vragen? Aarzel dan niet om ons te contacteren op info@sociallemon.be .
Past deze opleiding niet, maar wil je op de hoogte blijven?
Meld je dan hier aan voor onze nieuwsbrief.