Social selling is de kunst van klanten naar je toe laten komen. Jij staat als personal brand centraal in dit proces. Jij deelt online kennis via een aantal social mediakanalen waar je prospect zich begeeft en je gaat de interactie aan met je volgers. Het doel van Social Selling is waarde creëren, nieuwsgierigheid wekken, kennis delen en online zaadjes planten in de hoofden van je prospects. Je draait het traditionele verkoopproces om en kan op een warme wijze jouw doelgroep benaderen om tot een afspraak te komen.

PROGRAMMA

  • Wat is social selling nu echt?  En hoe doe je en meet je dat?
  • Waarom LinkedIn gebruiken?  Gratis of betalend?
  • Van Netwerking naar LinkedIn en succesvol social selling

Stap 1: Van basic profiel naar elektronisch visite kaartje

  • Wat is je Social Selling Index vandaag
  • Hoe een goed social selling profiel opstellen
  • Gebruik de juiste woorden om gevonden te worden

Stap 2: Opbouwen van een kwalitatief netwerk

Van Connectie over Introductie tot Uitgenodigd te worden

  1. Hoe geavanceerd zoeken inzetten om nieuwe contacten te vinden
  2. Hoe het ijs te breken?
  • Hoe Connecties maken
  • Hoe Introducties krijgen?
  • Hoe via (gratis) LinkedIn Mail(s) mensen te bereiken
  1. De kracht van groepen

Stap 3: Luisteren en engageren van klanten en prospecten

  • Plaatsen van “Status Updates” die leiden naar conversaties
  • Commentaren in groepsdiscussies leiden tot conversaties
  • Bedrijfsupdates zorgen voor visibiliteit en zijn conversatie starters
  • 30 conversatie starters op LinkedIn

Stap 4: Lead generatie voor social sellers

  • Opgeslagen zoekopdrachten leiden naar contacten en nieuwe leads
  • Gebruik de notificaties om lead generatie te doen
  • Content vinden en delen om je netwerk warm te houden
  • 10 Lead generatie technieken die resultaten opleveren

Stap 5: Plaats je social selling in een hogere versnelling

  • Hoe kan Sales Navigator je verder helpen?
  • Hoe schrijf je goede Inmails?
  • Hoe het maximum uit LinkedIn’s Sales Navigator halen?
  • Hoe geraakt aan unieke content voor je doelgroep?
  • Welke andere andere kanalen kun je gebruiken om je social selling te versterke

Bouw een goede dagelijkse social selling routine

  • Maak uw 15 tot 30 minuten/dag routine
  • Meet je vooruitgang op een continue basis

Voor wie is deze workshop bedoeld?

Je bent zaakvoerder of je hebt een commerciële functie.  Deze training is een intensieve training met veel informatie, primair bedoeld voor bedrijven en KMO's.

Praktisch:

Locatie: De opleiding gaat door op volgend adres:

Bedrijvencentrum Kortrijk
Vlamingstraat 4
8560 Wevelgem

Wanneer? Nieuwe data binnenkort online

Trainer van deze opleiding is Mic Adam

Kostprijs?  Deelnemen aan de training Social Selling kost € 595 ( 357 € mits gebruik KMO portefeuille) inclusief ontbijt en lunch exclusief 21% BTW.  Extra : Na de opleiding krijg je gratis toegang tot onze Helpdesk.  

Deze opleiding komt in aanmerking voor KMO-portefeuille. Schrijf in via KMO portefeuille en recupereer 40% van het inschrijvingsgeld. 

Max aantal deelnemers: 10 

Inschrijven kan via onze website. Na de inschrijving heb je twee weken bedenktijd, daarna wordt je inschrijving definitief.  Je leest er alles over in onze leveringsvoorwaarden.